Szeretettel köszöntelek a Logisztika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Logisztika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Logisztika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Logisztika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Logisztika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Logisztika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Logisztika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Logisztika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Hatszorosa lesz egy repülőgép-anyahajónak.
Eddig soha nem látott tengeri járművet, úszó cseppfolyósító üzemet épít a Shell olajkonszern. A csaknem fél kilométeres gyárhajót az ausztrál partokhoz közel horgonyozzák majd le, hogy egy tenger alatti gázmező tartalmát töltse tartályokba.
A sci-fibe illő megoldás azért született, mert az ígéretes gázmező az óceán közepén található, csaknem 500 km-re az ausztrál partoktól. A szakemberek képtelen megoldásnak tartják, hogy egy 500 kilométeres csővezetéket fektessenek le a partig és ott cseppfolyósítsák a gázt, ezért döntöttek az úszó gyársziget megépítése mellett. A monstrum a világ eddigi legnagyobb úszó létesítménye lesz, ha megépítik. Összehasonlításként a Boeing 747-es „repülő erődöt”, a Queen Mary 2 luxushajót és a Nimitz típusú „úszó erődöt” emlegetik. Az úszó gyár egy Boeing 747-esnél több mint 6-szor hosszabb, a QM2 másfélszerese és a szuper tankereknél is több tíz méterrel hosszabb lesz. Tervezett vízkiszorítása 600 ezer tonna lesz, ami kb. hatszorosa egy repülőgép-anyahajónak.
Egy szakember, Mark Lambert hajóépítész véleménye szerint főleg a nagy hullámok által okozott hosszanti deformációk csökkentésére kell ügyelni, nehogy fáradási törés következzen be a hajótestben. Az olajkonszern csak a környezetvédelmi engedélyekre vár, és elkezdik építeni az úszó gyárat. A megbízást egy dél-koreai cég kapta és a hajóóriás előreláthatólag 2015-re készül el.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!